"Opowieści Światłem i Mrokiem pisane"

Magdalena Ojrzyńska

Wydawnictwo Redfoss

Rok wydania 2020

Oprawa miękka

Liczba stron: 218


Światłem i mrokiem pisane to osiem różnych opowieści. Osiem z pozoru niezależnych historii, które przeplatają się ze sobą pomiędzy słowami.

To opis różnych stanów świadomości, w których w nierównych proporcjach mrok ze światłem się mieszają.

Atmosfera każdej z historii jest inna. Opowiada to, co ciężko wyrazić słowami.

Każda opowieść jest niedopowiedziana, stwarza przestrzeń do refleksji. Równocześnie jest zapisem trudnych do opisania uczuć, które często towarzyszą ludziom w rzeczywistości.

W opowieściach światłem i mrokiem pisanych, magia wkracza do realności, a realizm staje się magiczny, by wreszcie poszybować do innego wymiaru.



Kolejny raz Magdalena Ojrzyńska zaskakuje mnie swoją książką, pierwsza książka autorki to" Pętla"  niezwykle piękna i wartościowa powieść. 
Opowieści to zbiór ośmiu opowiadań pełnych magii, tajemniczości, każde to inna historia. Czytając  opowiadania autorka każe swojemu czytelnikowi wysilić umysł i spojrzeć dalej, poza świat, który znamy. Każde opowiadanie to podróż w głąb samego siebie, odkrywanie własnych lęków, słabości, pragnień.
Światło i mrok to tak jak dobro i zło. Dwa różne słowa, tyle różnych znaczeń, to są dwie strony każdego człowieka. Mamy w sobie mroczną naturę okraszoną światłem, myślę, że są widoczne w zależności od tego w jakim stanie jest nasza dusza. Magdalena Ojrzyńska jak zawsze urzeka słowem, które nie jest przeciętne, tak zupełnie inne od wszystkiego co znane, światy magiczne i niemagiczne doskonale ubrane w słowa, w każdym opowiadaniu widać choć cząstkę duszy, którą oddała pisząc każde słowo.
Warto sięgnąć po Opowieści by móc na chwilę zatrzymać się w szalonym pędzie zwanym życiem i zastanowić nad czymś więcej co jest na tym świecie i poza nim.

Miłej Lektury
życzy



Komentarze

Popularne posty